nama blog saya...

Followers

Monday, November 22, 2010

untuk seorang perempuan yang mungkin tahu coretan ini untuk dirinya...

semakin hari,aku semakin matang dalam menyelesaikan masalah..bukan niatku untuk membangga diri,cuma aku sekarang lebih tenang menghadapi situasi..kadang2 aku merasakan yang hati aku dah kering..dah penat dengan semua ini...aku lebih suka mengambil sikap berdiam diri..aku cuma mampu berdoa mengharapkan yang terbaik akan berlaku,...namun,xsemua yang kita inginkan kita dapat...aku cuma mampu berdoa dan terus berdoa...situasi yang aku hadapi sekarang nie..xmungkin mampu ak hadapi dengan tenang sekiranya hati dan minda aku xmatang..ak xkan mudah melenting seperti dulu...siapa dia nak kata aku ang rampas cinta dia? siapa yang sendiri mengaku terpaksa merampas kekasih orang lain? siapa yang xsegan silu berbuat kejam terhadap umat sesama jenis..subhanallah..manusia zaman sekarang..mampu berbuat apa2 sahaja untuk kepentingan dan kebahagiaan sendiri...aku sendiri terkejut,adakah manusia macam ini di dunia ini? maaf..bukan niatku menghina dirimu,cuma aku merasakan adalah tidak wajar kau berkelakuan begitu...mungkin di awalnya,aku sangat berkelakuan kanak2 terhadap kau..ak marah..namun,aku minta maaf..semua itu berlaku kerana aku ikhlas menyayanginya...aku tidak mahu kehilangan insan yang ak sayang dan yang menyayangiku...semua orang melakukan kesilapan..dia juga melakukan kesilapan dengan memberimu harapan...dan melukakanku..namun,semua itu dah lama..ak dah memaafkan dia...kau juga...kerana aku dah penat berkelakuan tidak matang...aku bukan macam kau,meminta simpati..sanggup melukakan hati kaum sejenismu...aku biarkan dirimu begitu..buatlah apa sahaja yang kau suka...tulislah apa sahaja mahumu..tapi,tidakkah kau sedar kau yang bersalah? tidakkah kau sedar dia milikku dari awal lagi? kenapa kau harus merebut cinta itu?...tega nya kau berbuat begitu...aku sungguh xmengerti..dan lebih kejam lagi kau menuduh aku yang merampas? aku yang harus ditinggalkan? dan aku yang harus terluka kerana cinta kau terhadap dia...adil ke sekiranya kau berkata kau ada selalu disisnya dan aku tiada? mengertilah..jarak yang jauh nie membataskan hubungan kami..namun,aku selalu mendoakan yang terbaik buat dirinya...tidak perlu aku menyatakan cintaku dengan perbuatan,kerana cinta dan sayang itu hadir di dalam hati..xboleh dipegang,hanya boleh dirasa...sekarang,walau apa sahaja kau buat,hati aku dah tertutup,cukup rapat untuk tidak membenarkan kau melukai hati aku lagi dengan kata2 dan perbuatanmu,perempuan...tidak sekali-kali aku terhina,terasa dengan segala ang kau buat..Allah itu Maha Adil..Dia tahu siapa yang benar..aku bersandar kepada-Nya...semoga yang benar itu akan diberikan yang terbaik dalam hidup...seandainya ganjaran itu bukan untukku di duniawi,biarlah aku merasa di ukhrawi...ak redha andai itu takdir yang harus aku tempuh... aku kini telah mempelajari untuk hidup dengan lebih matang..aku telah sedar..tiada guna bergaduh dengan sesama umat Islam..apatah lagi kaum sejenis..wanita itu diciptakan dengan seindah2 bahasa dan budi pekerti...tidak mungkin aku nodainya dengan perbuatan yang boleh melukakan hati perempuan yang lain..aku hanya meminta kau sedar...mengertilah walau apa sahaja ang berlaku,aku terima dengan hati yang terbuka..tiada dendam di hati ini...aku memilih untuk percaya dengan cinta aku,cinta dia,cinta kami...akan ku teruskan hidup ini tanpa rasa menyesal...aku bukan seorang yang mudah marah..bukan seorang yang pendendam...mahupun,pembenci...aku sayang semua orang...semoga kita semua mendapat apa yang terbaik...amin...(^_^)

1 comment:

  1. aku tag ko. buat bila free :)

    http://e-naf.blogspot.com/2010/11/tentang-hakuu.html

    ReplyDelete