nama blog saya...

Followers

Wednesday, December 1, 2010

nukilan 2

awak...,
semalam awak msj,
cakap nak joging sama2 esok...
suara awak dalam tepon hepy sgt...
pelik saya sbub awak xpernah se-excited cam nie..
tp,saya layankan je...=)
esok pagi,awak lambat dtg rumah saya,
sepuluh minit lambat,penat saya tunggu..
hampir2 nak merajuk,
awak pakai suar biru muda,baju pink...
saya pakai suar pink, baju biru muda...
sepanjang kita joging,sume orang tgk..
saya ada dengar diorg cakap kita sepadan sgt..
saya senyum je...
sukenye saya...hee... ;)
masa joging 2,awak becok sangat crite itu ini...
mcm da xde masa len nk cite...
haha...
bila da penat joging,
kita dok atas kerusi yg menghadap tasik...
saya dok jauh sket sbub b'peluh kan..
saya ngah syok2 lap peluh saya,
tiba2 saya perasan,
awak tgk saya xberkelip...
saya pown tampar la peha awak...
saya cakap, "awak mengelamun ae?'..haha
awak diam,xkata pape...
then,awak rapatkan diri awak sebelah saya
saya tolak awak,cakap busuk sambil gelak2..
tapi,awak wat muka serius n xnak berganjak...
awak pegang dua2 tangan saya,
awak pandang cincin pemberian awak sempena ulang tahun kapel kita yg ke-5
awak usap2 cincin 2...
awak bawak tgn saya ke bibir awak,
dan awak kucup jari2 saya...
terasa kehangatan bibir awak dijari saya...
saya tanya,"kenapa wak?.."
awak diam.......
kemudian awak kata,
"awak taw x,impian saya adalah untuk bersama awak selamanya?.."
saya senyum seraya berkata,"saya taw,wak..2 juga impian saya..."
awak diam lalu berkata,"maafkan saya,wak..saya xmampu tunaikan impian itu.."
"saya xboleh hidup bersama awak selamanya..ada yang menghalang.."
saya terkejut,lantas saya leraikan pegangan tangan itu...
saya kata,"apa yg menghalang,wak?..apa kurangnya saya?.."
awak kata,"awak sempurna,malah terlalu baik bg saya...tapi,saya xmampu..."
"apa yg awak xmampu? saya xkisah andai awak xmampu beri saya kesenangan hidup..."
"bukan itu,wak....saya xmampu melawan takdir-Nya.."
saya sedih sangat..hancur harapan saya...
perasaan benci mulai muncul kerana memikirkan yg awak dah tipu saya selama ni..
saya xnak dengar sume kata2 awak...
saya nak bangun nak tinggalkan awak...
tp,belum sempat saya bangun,
awak tarik tangan saya lantas memeluk saya...
pelukan awak erat sangat...saya terasa bahagia seketika...
saya terdengar awak membisik,
"awak,saya cintakan awak sepenuh hati saya...
tahukah awak yang saya patah balik ke rumah selepas saya sampai dirumah awak pagi tadi
sebab saya nampak awak pakai suar pink,baju biru..
jadi saya berlari balik rumah tukar baju n suar
supaya suma orang puji kita sepadan
saya xsuka pakai baju pink,tapi demi awak saya pakai..
saya nak awak bahagia bersama saya di saat2 terakhir saya..."
saya tergamam,
"awak,ape awak cakap nie?..saat2 terakhir?.."
lantas saya leraikan pelukan...
saya terkejut melihat titis air mata di pipi awak...
"awak knape mnangis?.."
awak kata," saya nak baring atas peha awak boleh?.."
awak terus baring,awak pandang mata saya dan b'kata,
"MENGENALI AWAK ADALAH 1 PELUANG YANG SANGAT BERHARGA"
"MENYAYANGI AWAK ADALAH 1 PERASAAN YANG XTERNILAI DEK PERMATA"
"MEMILIKI AWAK ADALAH 1 RAHMAT"
"MENCINTAI AWAK ADALAH 1 ANUGERAH"
saya gembira kerana dapat menghabiskan masa2 terakhir saya
bersama awak,dipangkuan awak yang saya cinta,
di depan tasik ini..
semoga tasik ini menjadi bukti ketulusan cinta kita...
semoga pepohon disini menjadi saksi saat2 kita bersama...
semoga langit melihat kita dan merakamkan memori bahagia kita,
agar di syurga nanti dapat kita bersama semula selamanya...
saya terkedu,
saya melihat awak memejamkan mata,
Allah...,saya tersedar..
awak pergi meninggalkan saya,
kini baru saya mengerti,
mengapa awak xmampu nak tunaikan impian itu,
kerana awak dah pergi meninggalkan saya dulu...
betapa setianya cinta awak terhadap saya
sehingga ke nafas terakhir...
saya lihat muka awak yg tenang,bibir awak tersenyum..,
saya berdoa agar kita bertemu semula di akhirat sana..
"awak...,tunggu saya...akan saya pertahankan cinta kita sehingga ke akhirnya.."
 

hasil nukilan,
dylalola esparanza
....(^_^)
*cinta itu indah..namun,sebelum kita memilki keindahan nikmat cinta itu,akan ada pahit yang harus ditempuh dulu..kerana keindahan itu akan muncul di ukhrawi kelak...~~
 


4 comments:

  1. jgn lupe follow sy..
    hikhik..:P

    P/s:next nukilan bile???:P

    ReplyDelete
  2. da follow da..hee

    next nukilan...emmm,tggu mood seni dtg dulu..hee...
    thanks kak ain 4 raeding my story...=)

    ReplyDelete